Semester

Inte varit speciellt mycket jag uppdaterat sedan jag åkte iväg på semester av många olika anledningar. Men här kommer en snabb repris i skrift.

 

Vecka 28 åkte jag ner till Tranås med min pappa och småttingarna. Där nere mötte vi upp några familjer som vi umgicks med. Det var en liten camping tyckte jag eftersom jag och min familj är vana att komma till storstäder med stora shopping anläggningar och liknande, men här i Tranås var som att vara på landet absolut inget att göra förutom att bada och sola när solen väl kom fram. Tur att det fanns människor man kände där, vilket gjorde att man kunde vara social. Men vi gjorde dags utflykter till både Astrid Lindgrens värld i Vimmerby och besökte Gränna. Slutet av veckan hoppade jag in i en annan bil för färd mot en annan destination för jag skulle få kunna träffa den speciella människan. Vi slutade i Överlida tillsammans med några andra familjer.

 

Vecka 29 var vi på Överlida samt besökte Ullared ett antal gånger, jag måste säga att det var lite för stort för min smak, alldeles för mycket saker och måååååånga människor som bara var i vägen för mina fötter. Första dagen var det en gubbe som körde på mig med sin kundvagn och jag fick ont i armbågen ett par dagar. Mysig och liten camping men tyckte det var lite kallt i denna sjö som fanns neråt Småland skogarna. Blev dessutom en minigolf runda där jag självklart VANN eller jag kom delad första plats med herr Ollikainen. Slutet av veckan åkte vi vidare mot Öland och där möttes vi av massa massa regn.

 

Vecka 30 är jag inne i nu, vi är på Öland och jag hör hur regnet smattrar mot taket. Men alla dessa olika väder sajter på internet lovar olika väder vilket gör att det får bli en överraskning om vad för väder som väntar imorgon. Jag hoppas på sol för att kunna sola och bada, för det var absolut inte igår. Här blir vi kvar tills söndag, sedan får man se vart min nos pekar.






Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback