Värt att tänka på.

Vem skapade jorden, varför finns vi alla här? Hur vet vi att vi ens finns, när det bara är vi själva som kan intyga det? Och varför kämpar man för något, när döden till slut klappar oss alla på axeln?

Varför sätter kläder status, varför sägs det uttrycka min personlighet? Det jag har på mig, påstås berätta vem jag är. Varför är det så?

Varför har en del perfekta liv med mycket pengar, och en del varken råd med utbildning, mat eller vatten? Vad är utbildning, och varför tar vi lärdom av all vetenskap? Har det inte gått för långt när folk dör på grund av våra egentillverkade klasskillnader? Varför har en del rätten, och andra inte?

Vem bestämde att just jag av alla tusen spermier, skulle få möjligheten att leva här på jorden? Och är det verkligen vad det klassas som? Är det en möjlighet att praktiskt taget få leva?

Varför söker jag kärlek, ett lättare sätt att leva, om jag inte ens vet varför jag lever? Varför placerar vi in alla människor i olika kategorier enbart grundade på vårt yttre, när vi alla har ett hjärta, vår egen tankeförmåga och ett skelett som håller oss uppe på den planet vi inte vet något om?

Varför finns det så många som undviker att tänka på sanningen? Den brutala sanningen om att ingen egentligen vet någonting? Varför lever vi? Finns det ens något svar?


Lisa

oj, jag undrar hur många gånger jag har tänkt på dessa frågor.. :/ Men har lagt till varför blev just mitt liv såhär? Varför träffade jag just dessa människor? Vad hade hänt om jag itne gjort det? Man kan bli tokig på alla frågor man kommer på som inte har några ordentliga svar.. :P

2010-09-09 | 21:10:58 | http://lisaozorro.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback