2010-09-15

Det enda som kan påverka vad vi tidigare gjort i våra liv är vår inställning. Alla gör saker som vi ångrar, och även om det är svårt att tro det ibland, så är det så det är. Jag har själv gjort saker jag skulle kunna döda för att få ogjorda, och flera gånger har jag själv bara velat dö för mina beslut och misslyckanden.

Har man känt såhär har man förmodligen också känt sig väldigt maktlös, som om man inte kan göra något åt det, och visst är det väl så också, eftersom man fysiskt sett redan har gjort det. Å andra sidan hjälper det inte att ha ångest över det. Det enda som påverkar oss är vår egen inställning, eftersom det är vi som gjort det vi gjort. Vad andra tycker, eller tror har hänt ska inte spela någon roll alls eftersom de själva inte vet vad som inträffat eller vad som egentligen sagts.

Ignorans emot människor som inte betyder något är viktig, för börjar man lyssna på utomstående är risken stor att man själv far illa. Människor som inte känner dig men som lägger sig i ditt liv har ofta avsikten att förstöra, eftersom de själva inte lyckats. Det är viktigt att bry sig om och lyssna på de råd och den kritik man får av närstående, och att inte se tillbaka på allt med ånger eller ilska. Vad som än händer är det din inställning som påverkar ifall du ska förtränga eller älta händelsen, så glöm aldrig att du är viktigast i ditt eget liv.



FATMA | underhållning

Kollade igenom din blogg snabbt och den verkar rätt bra. Ska vi lägga till varann på blogglovin? :)

2010-09-18 | 12:58:06 | http://fatmas.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback