Sent inlägg.

Idag har det varit en fart fylld dag. Somnade runt fyra tiden i Jonnas säng tillsammans med henne. Runt sex tiden kommer Jacob in och säger att han vill gosa, vi låg där alla tre i en 80 säng, lagom trångt. Kl åtta ringer mobilen att vi måste kliva upp för idag var stora dagen för tjejen hon skulle nämligen ha sin första inskolningsdag på fritids. Det gick väll helt okej, men fröknarna kämpade på eftersom Jonna inte pratar med människor förutom familjen. Sedan blev det en snabbis i centrum för man måste tydligen ha coola kläder när man börjar skolan inte någon töntig björn eller figur på magen talade Jonna om för mig.

Storstädning som sedan på listan över dagens aktiviteter. Jag kämpade och kämpade med att få rent och när jag väl var klar i hela lägenheten fick den lilla lillebrosan något frispel. Alla soffans kuddar flög runt i hela vardagsrummet, alla bilar kastade han iväg, han öppnade tre stycken festisar och massor utav små babybel ostar och kastade under sängen och den som inte retat systern förut vet hur galen jag kan bli och bara koka av ilska och messade mamma att hon inte skulle bli förvånad fall ungarna var inlåsta ifrådet när hon kom hem. Men efter några ord om att om man inte plockar upp efter sig, åker man i säng och jag vet inte hur många gånger jag fick säga till. Men de blev gjort, eftersom han vet vad som annars händer.

Efter vårt lilla krig intog jag spisen och matlagningen, idag blev det helstekt innerfile som jag pepprade lite lätt och stekte hel på svag värme för att de saftiga ska vara kvar. Sedan skar jag upp den på mitten och petade in massor med ost och vitlök, lindade med bacon och till slut kryddade med svartpeppar och grillkrydda.

Just nu sitter jag här på baksidan med värmeljus, ost och en stor mysig filt samt trevligt sällskap dock på andra sidan telefonluren men det duger just ikväll.. MYS faktor här.

Med de säger jag tack och hej för denna dagen. Imorgon väntar något trevligt...





Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback