Fortsättning från förgående inlägg.

Har beslutat mig för att dra ett sträck över allt och börja leva som mig själv, som den jag är, det jag vill/ inte vill göra, fatta mina egna beslut och forma mig själv efter hur jag vill vara och bemöta människor i min omgivining. Känner att jag inte alls haft en trygg tillvaro när det gäller hur man sköter sig och är mot människor, därför har jag bestämt att jag bara ska lyssna och känna efter innefrån min kropp och själ. För det känns som att jag bara levt och varit som alla andra människor velat att jag ska vara de senaste åren. Som jag skrev i mitt tidigare inlägg under dagen.

Ska börja hitta mig själv från och med nu. Måste nog släppa den starka växeln som ligger i och börja tänka lite mer på mig själv och inte bara på andra människor runt omkring.

Det man ger får man också tillbaks.

Har alltid fått veta att man ska kräva, tjata och gnälla för att få som man vill här i livet och antagligen har de människor som lärt mig detta för att de själva är helt omogna i planeten där uppe eller helt enkelt bara gjort så själva i livet och tyckt att det vore det ända rätta. Men vad hjälper det att hota, tjata och kräva egentligen? Inte ett skit, för man får tillbaka precis samma sak som man gör mot andra har jag märkt! Finns mycket jag varit med om som jag inte alls efter många funderingar och kommit fram till att Det här är inte Jag. Det här är ett beteende som andra människor i flera år nöttit in i mitt huvud och jag har självklart fortsatt och fortsatt och fortsatt för jag inte vetat bättre. Dessutom kan man verkligen säga att detta har satt sina spår som jag antagligen kommer att få leva med och jag förstår självklart det människor som tagit avstånd. För jag skulle heller inte vilja bli behandlad på de sätt som jag behandlat människor.



Ahang

Anmäl dig till veckans blogg ! ;D

2010-08-10 | 16:45:07 | http://ahaang.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback